نوشته شده توسط : haftmaghz

 

مغز پسته یک منبع غنی از اسید های چرب مفید است، اما از طرفی مصرف اون برای افرادی که میزان تری گلیسیرید خون بالایی دارند، توصیه نمی شوند، همچنین به دلیل هضم دشوار آن برای معده مناسب نیست.خوردن زیاد آن باعث گرمی بدن و کهیر و دانه های قرمز رنگ در پوست می شود. برای رفع گرمی و خشکی بهتر است قبل یا بعد از مصرف سرکه، انار ترش و یا برگه زرد الوی ترش مصرف کنید.

همچنین لازم به ذکر هستش که مصرف پسته برای اشخاصی ک درچار ضعف و نارسایی کبد هستن و مبتلا به بیماری های نقرس و دیبات و ناراحتی کلیه مضر می باشد.

طبع پسته از نظر طب سنتی ایران گرم و خشک است به همین خاطر برای افراد گرم مزاج نیست

مصرف بی رویه پسته

اگر چه پسته دارای خواص بسیاری است اما به خاطر داشته باشید که مصرف مقادیر زیادی از آن عوارض چون چاقی، فشار خون، بیماری روده ای و... را به همراه دارد. بهتر است مغز پسته به صورت خام استفاده شود چرا که مصرف روزانه آن به صورت بو داده احتمال ابتلا به فشار خون را افزایش می دهد. زیرا نصف فنجان پسته نمک زده باعث افزایش سدیم بدن به 200 الی 500 میلی گرم و منجر به افزایش فشار خون می شود پس حواستان باشد که بیشتر خواصی که در پسته از ذکر می شود بیشتر مربوط به پسته خام می باشد.

آلرژی و پسته

افرادی که نسبت به مواد غذایی مختلف آلرژی دارند بهتر است پسته را با احتیاط مصرف نمایند. علائم حساسیت به این مغز به صورت لکه های قرمز پوست بعد از مصرف پسته یا فرآرده های آن بروز می کند. در موارد شدید تر ممکن است ورم صورت یا سایر قسمت های بدن، تهوع، اسهال، کرامپ شکمی، سرفه، اشکال در تنفس و... نیز بروز کند. در موارد نادری مصرف پسته، واکنش آنافیلاکسی با افت فشار، سختی در تنفس و علائمی از این دست مشاهده است.

پسته باعث آلوگی خون می شود.

البته مصرف زیاد پسته باعث می شود که مقدار ازت در خون و بدن بالا رود و شاید به همین علت است که عده ای معتقدند پسته به اصططلاح باعث کثیف شدن خون می شود. البته دلایل محکمی بر این باوروجود ندارد. اما لازم به ذکر است با وجود اینکه این مغز مضراتی دارد اما باز هم نمی توان از فواید فراوان پسته غافل شد، این مغز با توجه به سطح پروتئین، فسفر، کلسیم، پتاسیم و آهن که در خود جای داده است فواید زیادی برای کودکان و زنان باردار دارد.

دراین مقاله من توصیه می کنم که خرید انواع پسته خوب و با کیفیت رو می تونید تهیه کنید و فقط لطفا در مصرف هر چیزی اعتدال داشته باشید چرا که اعتدال داشت داخل هرچیزی باعث می شود تا ویتامین ها درست به بدن برسد و باعث جلوگیری از فشار خون بشود پس حتما مراقب خورد و خوراک خودتان باشید. البته این رو هم باید بدونید که اعتدال در تمامی موارد خوراکی امر بسیار مهمی هستش و باید بسیار مراقب بود که به بدن آسیبی نرسد



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : haftmaghz

 

عید نوروز یا عید های دیگر از جذابترین عید هایی هستن که می شه توش آجیل پیدا مرد و آجیل خورد و ما ایرانی ها هم که مردم شور و شوق خاص برای عید هامون داریم. نوروز هم دیگر مراسم هایی است که آجیل شور و شوق و هیجان خاصی به مهمونی میده و یکی از تنقلات های لوکس محسوب می شه که همه سلقیه ها اون رو دوست دارند.

از طرفی این تنوع بالا باعث می شود خیلی ها برای انتخاب مغز ها و خشکبار با مشکل رو به رو بشوند. چرا که حق انتخاب گستردهای دارند و از اونجاییی که آجییل بیشتر برای طیف وسیعی از مهمانان نوروزی تهیه می شود ممکن است با این معضل رو به  رو شوند که چه نوع آجیلی تهیه کنند که انتخاب همه باشه و از همه مهم تر اکثر مردم اطلاعی ندارند که چه مقدار آجیل برای هرکسی لازم است و در کل باید چه مقداراز آن برای هر مهمان تهیه کنند؟ در اینجا کمبود یک راهنمای خرید به طرز واضحی حس می شود که به سوالاتی از این دست پاسخ دهد.

این ها سوالاتی هستند که اکثر ما هنگام خرید آجیل با آن مواجه شدیم. از این رو ادامه راه حل رو در اختیار شما قرار داده ایم و در واقع این راه حل به اسم راهنمای خرید آجیل به شما ارائه می شود.

از آنجایی که متخصصان تغذیه معتقدند که 50 گرم آجیل برای هر نفر کافی است البته این رو باید در نظر گرفت که یک بسته یک کیلویی برای 20 نفر کافی می باشد و این طرح علاوه بر اینکه به سوالات عمومی پاسخ میده که چه مقدار آجیل برای هرکسی تهیه می شود. به مشتری طرح های مختلفی پیشنهاد می کند که برای خرید یک کیلویی اول از همه چه مغز هایی و دوم چه مقدار از هر کدام را تهیه کنند. این راهنمای خرید آجیل به شما این امکان را می دهد که با یک حساب سر انگشتی مهمانان نوروزی تان را سرشماری کرده و اضافه بر نیازتان آجیل تهیه نکند.

پر فروش ترین های آجیل شب عید

در بین آجیل های مخلوط همواره تعدادی از ترکیب ها خواستار بیشتری دارند. و خب باید به گونه مراقب باشید که زمانی که برای مهمانتان آجیل میگذارید به اندازه باشید تا آجیل کم نیاورید البته این هم لازم به گفتن است که با قاطی کردن آجیل ها با تخمه می تونید آجیل رو پر بار تر کنید و در کنارش هم  از نبود یک سری مغز ها به راحتی جلوگیری کنید.

 

آجیل های سفارشی چیست

یک سری آجیل ها هستند که از اسمشون هم مششخصه که ترکیبی از بهترین و عالی ترین مغز های موجود در بازار می باشد. این آجیل مخلوط در واقع دست چینی از تک تک آجیل های مرغوبی که مورد پسند همه است. البته باید توجه کرد که طعم و مزه ی آن با دیگر آجیل های مخلوطی متفاوت ندارند مثل پسته ممتاز، بادام هندی زعفرانی، مغز بادام درختی درشت، تخمه جابانی لوکس، تخم کدو گوشتی

 

آجیل ممتاز

آجیل ممتاز مخلوطی از آجیل های منتخب است درحقیقت ترکیبی از انتخاب های همیشگی مردم است گرچه سلیقه افراد می تواند متفاوت باشد اما با توجه به اینکه این نوع آجیل در بین مردم محبوب است.

آجیل ممتاز اقتصادی

با توجه به شرایط کنونی جامه و افزایش قیمت ها خصوصا دراقلام خوراکی مثل آجیل، مردم همواره به دنبال محصولات مرغوب در عین حال ارزان هستند و با قیمت مناسب هستند؛ مثل آجیل های ممتاز اقتصادی که قرار است دقیقا مشابه آجیل های ممتاز باشند

آجیل معمولی

آجیل معمولی برعکس اسمش مانند دیگر ترکیبات از کیفیت خوبی برخوردار است و قیمت ارزانش این است که اولا اقلام گرانی مثل بادام هندی و بادام درختی در آن موجود نیست

 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : haftmaghz

 

نخودچی به دلیل خواص بی نظیرش جایگاه ویژه ای در طب سنتی دارد. زیرا درباره ی هیچ چیز به اندازه ی نخود چی در طب سنتی تاکید نشده است، از قدیم نخودچی را یک غذای مقوی و مغذی برای بیماران می دانستند و این نشان از فواید و اهمیت آن از قدیم تا به امروز دارد. گرچه امروز با توجه به دارو های شیمیایی کمتر سراغ حبوباتی مثل نخودچی برای بهبود تقویت بیماران می رویم ولی باز هم نمی توان از خواص نخود غافل شد.

جالب است بدانید که نخود انواع مختلفی دارد. اول اینکه گیاه آن به 2 مدل کاشته می شه که یا به صورت بیابانی یا خود رو می باشد. نخود به رنگ های گوناگون دیده می شود. نخود سفید، سرخ، سیاه و گاودانه رنگ که هرکدام از انواع آن خواص گوناگون دارند اما طبع همه آنها گرم و خشک است که نخود سیاه از انواع دیگر آن قوی تر است

تتفاوت نخود و نخود چی

لازم به ذکر است که نخود چی هم در آجیل های مخلوط خصوصا آجیل مشکل گشا دیده می شه از نخود تازه به دست می آید که آن را فراوری و بدین صور که ابتدا نخود را آب پز کرده و پوستش را جدا می کنند و سپس آن را با نمک و در برخی موارد با شکر تفت داده می شود.

پس تفاوت نخود و نخودچی در این است که نخود پس از یک فراوری ساده تبدیل به نخودچی می باشد و در انواع آجیل مورد استفاده قرار می گیرد پس می توان انتظار داشت که خواص نخود و نخود چی فرقی باهم ندارند.

خواص نخود چی با نخود تفاوتی ندارد و مطمئنا بعد از آشنایی با خواص نخود دیگر آن را در آجیل کنار نمی گذارید. اگر می خواهید بهترین نخود را برای اجیل مخلوطتان تهیه کنید می تونید از فروشگاه ها تهیه کنید

 با خواص دارویی نخودچی بیشتر آشنا بشید

نخودچی از فیبر، ویتامینB9، هیدرات کربن، آهن، فسفر، منیزیم، ویتامین B، پتاسیم، زینک، پروتئین، ویتامین B6، کلسیم و اسید های چرب اشباع نشده ی مونو، ویتامین V، اسید های چرب اشباع شده و ویتامین A نیز بی بهره نیست.

هرکدام از انواع این مواد معدنی دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد که میشه از ویتامین های ضد افسردگی نام برد که نشاط آور هستش و از طرفی به ساخت گلبول سفید و قرمز خون کمک کرده و نقش مهمی در جلوگیری از کم خونی دارند. همچنین آهن موجود در اون نیز به کم خونی کمک کرده و مشکلاتی مثل خستگی مزمن و بی حالی دیگر مفهومی نخواهد داشت.

من در این مقال قصد داشتم تا راجب نخودچی صحبت کنم البته خیلی ها در دوران بچگی از این نخودچی ها به جای نوتلا های امروزی استفاده می شد و به شخصه در دوران بچگی به شدت از این موارد استفاده می کردم و بسیار دوست داشتم در هنگام خوردن آرد نخود چی یا خود نخود چی سعی کنید با دماغ نفس بکشید که گرد نخود چی داخل گلوتون نپره شاد و پیروز باشید لطفا نظر خودتون رو هم اعلام کنید.

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : haftmaghz

 

نخود به طور کلی یکی از حبوباتی است که در طب سنتی هم بر مصرف آن تاکید شده و به طور کلی در این پست قصد داریم خواص نخود را با جزئیات بیشتری شرح داده و فواید آن به طور مفصل برسی کنیم.

البته قبل از اینکه شروع کنم باید بگم که نخود چی همون نخود هستش که بعد زا اینکه اون رو جوشیدن و پوستش جدا شد اون رو با نمک یا بدون نمک تفت می دهند و داخل آجیل می ریزند

املا معدنی ویتامین های نخود

دانه نخود دارای لیسین و سیستین، تریپتوفان، گالاکتین، ساکاروز، دکستروز و لولز، ماده روغنی، ویتامین های e، d، c، b2، B1، a، کاروتنوئید ها، مواد معدنی نظیر مس، آهن، بر، لیتیوم، پتاسیم، فسفر، کلسیم، اسید اگزالیک، اسید مالیک، اسید استیک هستش.

هرکدوم از این ویتامین ها و مواد معدنی فواید فراوانی برای قسمت های مختلف بدن دارد و از بسیاری بیماری های خطرناک مثل سرطان و سکته ی مغزی و قلبی جلوگیری می کند.

خواص نخود

سلامت قلب

نخود به دلیل پتاسیم فراوانی که دارد سبب کنترل فشار خون بدن می شود و علاوه بر این مقدار بالای فیبر، ویتامین c و ویتامین b6 موجود در نخودسبب میشه که کاهش کلسترول بد خون و در نتیجه از سکته در کل بیماری های قلبی جلوگیری کند.

سلامت دستگاه گوارش

نخود بخاطر فیبر بالایی که داره برای رفع یبوست حاد و مزمن موثره و چراکه باعث میشه حرکات روده منظم تر انجام شود. از طرفی به دلیل وجود همین فیبر برای افراد مبتلا به سندرم روده تریک پذیر مفید بوده و در درمان این بیماری کمک می کند.

پوکی استخوان

نخود به دلیل وجود ویتامین واملاح خیلی خوبی که داره مثل آهن و فسفات و کلسیم و منیزیم، منگنز، روی،  و ویتامین K سبب ایجاد و حفظ ساختار و قدرت استخوان شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را به ویژه در زنان یائسه کاهش می دهد در کل نخود عضلات اسکلتی را تقویت می کند و همین دلیلم مصرف اون به ورزشکار ها به شدت توصیه میشه

کاهش وزن

نخود، سرشار از فیبر و مقادیر بالایی از پروتئین هستش. این دو ماده مغذی، شما رو برای مدت زیادی سیر نگه داشته، از پرخوری جلوگیری کرده و گرسنگی را کنترل می‌کنند. این مواد مغذی در نخود، یافت شده و آن را برای کاهش و تثبیت وزن، ایده‌آل می‌کند.

کنترل دیابت و قند خون

نخود به دلیل فیبر بالایی که داره سبب کاهش قند خون در دیابت نوع یک و همچنین نوع دو می شود.

 

از آنجایی که شاخص گلیسمی نخود پایینه و بنابراین برای جلوگیری و تنظیم سطح قند خون خوب است. از طرفی فیبر و پروتئین به جریان خون در لوله گوارشی کمک می‌کند.

 

همچنین از شکستن خیلی سریع یا خیلی آرام غذا جلوگیری می‌کنه. این سرعت سالم، قند غذا را آزاد کرده و تاثیر گوارش غذا بر سطح قند خون ما را تثبیت می‌کند. از این رو نخود به بیماران دیابتی و افراد مقاوم در برابر انسولین توصیه می‌شود.

من در این مقاله سعی داشتم تا فواید کامل این نخود چی رو بگم



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : haftmaghz

 

ماکادمیا به عنوان ماده مغذی کامل حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین ها و مواد معدنی ای می باشد که به طور قابل توجهی برای سلامت بدن لازم هستند. این دانه شامل مقادیر بالایی از ویتامین B1 و منیزیم هستش که هر 30 گرم اون 58 درصد منیزیم مورد نیاز بدن را تامنی و 22 درصد تیامینی  که هر روز توصیه یمشه رو تامین می کنه.

افزایش چربی های سالم

آجیل های خام شامل تعداد زیادی از مواد مغذی به همراه مقداری از چربی های سالم غیر اشباع می باشد خب ماکادمیا با مجموعه مواد مغذی منحصر به فر خودش در مقایسه با آجیل های دیگر کربوهیدرات و پروتئین کمتری داره ( که حاوی 4 درصد در هر 30 گرمه) از طرفی دارای اسید اولئیک و اسید چرب غیر اشباع، امگا 9 هم زیاده که در واقع همون اسید چربی هستش که در روغن زیتون به شدت زیاده اما هر 21 گرم چربی یافت شده در دانه های ماکادمیا، فقط 3 گرم چربی اشباع شده است.

گاهی اوقات فهمیدن این موضوع که کدام غذا حاوی چربی های خوب یا HDL و کدام ها دارای نوع بد LDL هستند، امری فراموش شده است، بر اساس تحقیقات انجمن قلب آمریکا، کلسترول HDL کلسترول خوب در نظر گرفته می شود زیرا کمک که کلسترول  از عروق خونی پاک شود. متخصصات معتقدند ماانند جانور لاشخور عمل می کند و عروق را زا کلسترول پاک می کند و به کبد بر می گرداند. یعنی جایی که بین می روند و از بدن خارج می شوند. حال دانه های ماکادمیا با داشتن اسید های چرب ضروری و همچنینی غیراشباع کلسترول خوب را در بدن افزایش می دهد.

جفظ سلامت قلب

آزمایشاتی بالینی و مطالعات انجام شده نشان می دهد که اسید چرب دانه های ماکادمیا تاثیر مثبتی به چربی خون دارم که موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته قلبی میشه بر اساس تحقیقات انجمن آمریکا مردانی که رژیم غذای شان شامل مقدار قابل توجهی دانه های روغن مثل ماکادمیاست، خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آن ها کاهش می یابد که این به دلیل همان چربی غیر اشباع موجود در آجیل است که می تواند سطح چربی خون را بهبود ببخشد.

بهبود سطح قند خون

در کل آجیل ها از بین بردن خطرات ناشی از دیابت شناخته شده اند. دانه های ماکادمیا شامل مقدار قابل توجهی مواد مغذی و دیگر ترکیبات زیستی هستند که به بهبود سطح قند خون و مقابله با بیماری دیابت کمک می کند. در تحقیقات دیگری ثابت شده که با وجود آنکه دانه های ماکادمیا دارای چربی زیادی هستند ولی بیماران دیابتی می توانند از آن استفاده کنند. زیرا این آجیل ها شامل اسید چرب غیر اشباع بوده و کم کردن کلسترول بد کمک می کنند.

در این مقاله من سعی داشتم به شما کمک کنم تا راجب ماکادمیا که یک آجیل کاملا عجیب است اطلاعات بدست بیاورید البته لازم به ذکر هستش که این آجیل بسیار شببه فندق هستش ولی ویتامین هایی که دارد اصلا شبیه به فندق نیستند و شما می توانید به راحتی اون رو تهیه و میل کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : haftmaghz

 

مغز برای کارکرد بهتر نیاز به امگا 3 دارد و شاید جالب باشد بدانید که مغز گردو شبیه مغز انسان است و سرشار از امگا 3، شاید خیلی از ادم ها این اتفاق را تشبیه ساده بدانیم اما از نظر علمی ثابت شده که ویتامین ها و مواد معدنی در گردو بر روی کارکرد مغز تاثیر می گذارد با ما همراه باشید تا خواص گردو را به طور کامل برسی کنیم.

امگا 3 علاوه بر تاثیری که بر مغز دارد مزایای دیگری نیز دارد از جمله اینکه ابعث بهبود و خلق و خوی شما و سبب سلامت قلب می شود چراکه این ماده مغذی با سح گلیسیرید و کاهش تشکیل پلاک های خطرناک در شریان ها مبارزه می کند.

گردو همچنین می تواند ابزاری فوق العاده برای مدیریت وزن نیز باشد. شاید عجیب باشد ولی تحقیقات نشان دادع کسانی که به طور متوسط دو بار در هفته گردو مصرف می کنن در طول ماه کاهش وزن داشته اند،

آیا می دونید که گردو 8 هزار سال است که مواد غذایی ضروری انسان را تامین می کند؟ گزارشی در مورد گردو که در مجله تغذیه آمریکا منتشر شده است اظهار می دارد که در مقایسه با اکثر آجیل هایی که حاوی اسید های چرب غیر اشباع تک حلقه ای هستند، گردو منحصر به فرد دارد زیرا این گردو از اسید های چرب چند حلقه ای غیر اشباع ان 6 و ان 3 غنی می باشد و کردو کلا دارای ترکیبات مانند فولات، فیبر، تانن ها ( ماده ای از عصاره بسیاری از گیاهان که معمولا آن را از پوست بلوط به دست می آورند علاوه بر بلوط گیاه نارس، سیل نارس، سماق، چای برگ گردو، بارهنگ یافت می شود) و پلی فنول ها( شامل مواد آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد سرطان است) است که برای سلامتی مفدیه و نکات جالبی در مورد گردو و خواص شگفت انگیز این مغز گفته شده.

یک انس گردو یا حدود ۷ عدد مغز باعث:

۱۸۷ کیلوکالری

۵ گرم چربی

۴ گرم پروتئین

کمتر از ۱ گرم قند

۴ گرم کربوهیدرات

۴ میلی‌گرم منگنز (۴۸ درصد نیاز روزانه)

۴ میلی‌گرم مس (۲۲ درصد نیاز روزانه)

۴۵ میلی‌گرم منیزیم (۱۱ درصد نیاز روزانه)

۹۸ میلی‌گرم فسفر (۱۰ درصد نیاز روزانه)

۲ میلی‌گرم ویتامینB6 ( حدود ۱۰ درصد نیاز روزانه)

۷ میلی‌گرم فولات (۷ درصد نیاز روزانه)

۱ میلی‌گرم تیامین (۶ درصد نیاز روزانه)

۲ گرم فیبر

 

گردو و مباره با افسردگی

امگا 3 و فسفر در گردو از عملکرد مطلوب مغز در سطوح مغز در سطوح مختلفی پشتیبانی می کند. شواهد بیولوژیکی وجود دارد که میزان کم چربی های امگا 3 در افسردگی و همچنین تعداد دیگری از اختلالات رفتاری و شناختی تاثیر داره که با توجاه به اینکه چربی های ضروری به طور مستقیم برای ایجاد غشای خارجی سلول ها و کم به علمکرد انتقال دهنده عصبی دچار آسیب شده و بسیاری از افراد این تاثیرات را در بروز احساس اضطراب، استرس مزمن، اشتیاق شدید، خستگی و نوسانات خلقو خو تجربه می کنند. به همین دلیل است که چربی ها برای مبارزه با افسردگی و اضطراب حیاتی هستند.

مطالعات جامعی انجام شده صرف مقادیر زیاد چربی های امگا 3 ( معمولا به شکل ماهی های دریایی به علاوه بعضی از اجیل ها مانند گردو) را به نرخ خای پایین تر افسردگی ارتباط می دهد. آزمایش های بالینی کنترل شده ای که اثرات امگا 3 را در پیگیری از افسردگی ارتباط می دهد. آزمایش های بالینی کنترل شده که اثر امگا 3 را در پیگیری از افسردگی و بیماری های قلبی برسی می کند در تعدادی از مراکز تحقیقاتی بزرگ ادامه داره که به نظر می رسه هرچی بیشتر مورد چگونه کارکرد این اسید ها چرب ویژ] در میابیم، بیشتر به مزایای چشمگیر اون پی می بریم. با این حال اکثر مردمم کمبود امگا 3 داشته و نمی توانند هزینه آن را تامیین کنند.

گردو و بهبود سلامت مغز و حفظ حافظه

همانطور که گفتیم این دانه ی شبیه مغز تاثیرات مثبتی را روی سلامت مغز می گذرد از جمله اینکه امگا 3 موجود در اون برتی تقویت حافظه و زوال عقل و آلزایمر بسیار مفید است. شاید جالب باشد بدانید که بین افسردگی و ابتلا به زوال عقل رابطه ی تنگاتنگی وجود دارد چراکه تحقیقات نشان داده که سیاری از افراد مشابهی که علت کمبود امگا 3 ضروری از افسردگی بالا رنج می برند قربانی مسائل شامل ناهنجاری های مرتبط با سن مانند زوال عقل، آلزایمر و سایر اختلالات حافظه می شود. هنگامی که محققان گروه بیو شیمی  وعصب شناسی در دانشگاه کراچی اثر گردو رو با یادگیری و حافظ در وش ها ارزیابی می کردن تقویت یادگیری و حافظه موش هایی که از گردو استفاده می کردند همچنین موش های که از گردو استفاده نکردند دریافتند موش های که از گردو استفاده کرده بودند کاهش قابل توجهی در مصرف غذا نشان دادند؛ اگر چه این موضوع تاثیر منفی بر رشد طبیعی اون ها نداشت اما تحلیل مغز موش ها افزایش عملکرد انتقال دهنده های عصبی محافظت دربرابر متابولیسم کنترل کننده اعصاب را نشان داد



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : haftmaghz

 

پسته یکی جزء مهم و جدا نشدنی در تمامی آجیل های ایرانی می باشد حتی ب اینکه جثه بسیار کوچکی دارد اما پتاسیم آن با پرتقال برابری می کند و مواد مغذی بسیاری دارد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، استان کرمان و شهرستان رفسنجان، مرکز اصلی تولید پسته در ایران بشمار می آیند. پسته عضو ثابت آجیل هسش که سرشار از منابع مفید برای سلامتی انسان هستش که در ادامه با تمامی این خواص بیشتر آشنا خواهیم شد.

حاوی مواد مغذی مانند

کربوهیدرات ها، پروتئین، اسیدهای آمینه ،چربی و فیبرهای رژیمی می باشد.

 

پسته همچنین غنی از مواد معدنی ،پتاسیم، آهن، کلسیم ،روی ،مس و سدیم هستند.

 

این آجیل، دارای ویتامین های ضروری ،مثل:ویتامین ث ، ب۶، آ، کا، تیامین، فولات، کولین ،اسید و بتایین است.

 

هر کدام از این ویتامین ها و املاح نقش حیاتی را در سیستم ایمنی بدن بازی می کنند.

در ۱۰۰ گرم مغز پسته منابع زیر موجود است:

-مواد چرب ۵۴ گرم

 

-کلسیم ۱۳۰ میلی گرم

 

-فسفر ۵۰۰ میلی گرم

 

-آهن ۷/۵ میلی گرم

 

-مواد نشاسته ای ۱۵ گرم

 

-آب ۵/۲ گرم

 

-پروتئین ۲۰ گرم

 

-پتاسیم ۹۵۰ میلی گرم

 

-ویتامین آ ۲۳۰ واحد

 

-ویتامین ب ۱ ۰/۷ میلی گرم

 

-ویتامین ب ۳ ۱/۵ میلی گرم

فواید و خواص دارویی پسته

–مصرف پسته باعث تقویت نیروی جنسی می شود.

 

-مغز و ذهن را تقویت می کند.

 

-اسهال معمولی و خونی را درمان می کند.

 

-برای تسکین سرفه مفید است.

 

-باعث آرامش قلب و آرام کردن اعصاب می شود.

-فوابد زیادی برای معده دارد.

 

-برای باز کردن مجاری کبد مصرف پسته توصیه می شود.

 

19 مورد از مهم ترین خواص و فواید پسته

آنتی اکسیدان

پسته علاوه بر خواصی که در مزعش هستش پوسته اون هم مقدار خیلی زیادی آنتی اکسیدان داره که این آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزادی رو که از متابولیسم سلولی تشکیل می شوند. خنثی می شوند. که این رادیکال ها باعث بروز بیماری های قلبی سرطان می شوند.

بهبود سلامت قلب

مصرف روزانه این مغز باعث کاهش ال دی ال یا کلسترول بد می شود. این مغز یک منبع غنی از اسید آمینه می باشد. که مانع از تشدید عروق و تشکیل لخته های خون می شود.

مدیریت وزن

برای کسانی که یک رژیم غذایی سالم را دنبال می کنند. بهترین گزینه است پسته دارای کالری کم، پروتئین زیاد، چربی های اشباع شده و نشده کم می باشد. که همه برای حفظ وزن ایده آل بسیار مناسب هستند.

جلوگیری از بیماری های ماکولا

پسته حاوی آنتی اکسیدان های کاروتنوئید مانند لوتئین و زاکستین هستش این آنتی اکسیدان ها در کاهش خطر ابتلا به بیماری ماکولا( یا تباهی که زرد بیماری چشمی که منجر به کوری می شود) در سالمندان کمک می کنند.

کمک دربهبودی هضم

پسته یک منبع عالی از رژیم فیبر رژیمی می باشد که عملکرد سیستم گوارش تاثیر زیادی دارد.

کمک به جذب آهن

تقویت قوای جنسی

کنترل دیابت

خاصیت ضد التهابی

محافظت از نرورن های عصب

تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص پسته برای مو

تحریک رشد مو

تقویت مو

افزایش انعطاف پذیری مو

مرطوب کننده طبیعی

می باشد.

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : haftmaghz

 

داخل دنیای امروز علم، تکنولوژی پیشرفت کرده است که اگر کوچک ترینموضوع اطلاعاتی نداشته باشیم، با یک جستجو کوچک می توانیم مطالب مورد نظر را پیدا کرده و به سوالات خود پاسخ دهیم که هدف از نوشتن این مقاله دسترسی آسان شما و پیدا کردن جواب سوالات مورد نظر شما می باشد. در این مقاله قرار است راجب اینکه آیا تخم کدو چرب است؟

تخم کدو چربه؟

اولین سوالی که برای طفدارای تخم کدو به وجود میاد اینه که آیا چربه؟ چربی مضره یا مفید؟ خب حالا اگر بخوام راجبش حرف بزنم باید بگم اره تخم کدو چربه و در باید به ندازه استفاده کرد چونکه مغز کدو غنی از اسید چربه و مصرف بیش از  حدش موجب درد معده میشه البته این رو هم بگم من خودم به شخصته کمی که زیاد مصرف می کنم احساس حالت تحوع بهم دست میده و خب میشه گفت خیلی این مغز کدو چربه، بهتره زمانی که میخواید تخم کدو مصرف کنید فقط یک مشت از این مغزه رو مصرف کنید و کنارش هم با خوراکی میل کنید چون عارضه جانبی هایی که ممکنه تخم کدو رو معدتون داشته باشه رو کم کنه و به سلامتیتون ضربه نزنه

در مواردی میشه که بازی فوتباله و همه مشغول دیدن فوتبال هستیم و اصلا فراموش می کنیم چقدر تخم کدوخوریدم اخه اصلا حواسمون نبوده عاقلانه ترین کار اینه که کنار یک ظرف جدا ریخته و متوجه تعداد خوردنمون بشیم و بعد از اون هم می تونید یک  رف از طرفتون در خواست کنید که خدایی نکرده مشکلی به وجود نیاد.

آیا تخم کدو باعث لاغری می شود؟
یک وعده 28 گرمی تخم کدو که مقدار مناسبی برای استفاده هستش 17 گرم فیبر داره و برای سلامتی خیلیییی مفیده، تخم کدو یکی از خوراکی هاییه که میتونه تو رژیم غذای ما قرار بگیره و بخاطر  فیبری که داره به دستگاه گوارش شما خیلی کمک می کنه و فیبرش خطر بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و چاقی رو کاهش می ده.

صحبت از چاقی شد موضوعی که همه تازگی به شدت بهش مانور میدن مخصوصا خانوما به دنبال راهی برای کاهش وزن هستند و و موضوعی که می تونه به اونا کمک کنه تخم کدوعه خب سوال اینجاست!! چطور تخم کدو باعث لاغری می شه؟ چربی های تخم کدو باعث بالا رفتن متابولیسم بدن میشه و میزان تعادل هورمونی رو حفظ می کنه و باعث کاهش اشتها می شه که باعث کاهش وزن میشه

خواص تخم کدو

سرشار از منیزیم هسش

 و همینطور تامین کننده روی بدن

منیزیم یکی از موارد معدنی بسیار مهم برای بدن هستش که کمبود ان مشکلاتی اعم از مشکلات قلبی و عروقی، گرفتگی عضلات، فشار خون، دیابت، مشکلات عصبی، میگرن، پوکی استخوان، آنفارکتوس قلبی رو در پی خواهد داشت که مصرف تخم کدو می تواند از این دست موارد را پیشگیری کند

روی در بدن هم کمک می کند تا مبتلا به بیماری مزمن اعم از آلزایمر، دیابت، اختلالات شناختی، اختلالاتعصبی، تصلب شرائین، بیماری های خود ایمنی که باعث تداخل در سیستم ایمنی بدن می شوند کمک می کند.



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : haftmaghz

کم خونی چیست؟

کم خونی یا آنمی یک نوع اختلال خونی است که در آن هموگلوبین یا گلبول قرمز کافی در خون موجود نباشد. یکی از راهکار های رفع کم خونی تغذیه می باشد. در این میان انواع خوراکی ها، آجیل خام برای کم خونی انسان بسیار مفید می باشد. مغز های موجود در آجیل سرشار از مواد مغذی بوده که به کم خونی افراد کمک شایانی می نماید. در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که کدام آجیل برای کم خونی مفید است؟

علائم و نشانه های ناشی از کم خونی:

ضعف و خستگی، نفس تنگی، رنگ پریدگی پوست، سردی دست و پاها، سردرد، سرگیجه، ریزش مو، درد در ناحیه قفسه سینه، ضربان نامنظم قلب، از دست دادن تمرکز و کاهش استقامت بدن.

چه دلایلی باعث کم خونی می شود؟

  • تغذیه نامناسب
  • کافی نبودن تولید هموگلوبین
  • تخریب هموگلوبین توسط بدن شما
  • از دست رفتن خون به علت آسیب، قاعدگی و یا سایر علل خونریزی
  • مصرف دائم انواع دارو ها
  • مسائل گوارشی همانند بیماری
  • بارداری یکی از شایع ترین دوران کمبود آهن
  • سن بالای 65 سال

انواع کم خونی

یکی از زیاد ترین معضلات این روز ها بین مردم کم خونی و یا فقر اهن است. آهن یکی از حیاتی ترین مواد برای بدن بوده چرا که وجود آن باعث تولید هموگلوبین میشه و باعث جلوگیری از رژیم غذایی نامناسب و...

راه درمان کم خونی

یک رژیم غذایی خوب می تونه شمارو به شدت تحت تاثیر قرار بده و به شما کمک کنه تا کم خونیتون درمان بشه از انواع کم خونی عبارت است از.

بادام زمینی: بخاطر داشتن مقدار زیاد آهن و فولات به درمان کم خونی کمک می کند و همچنین بخاطر داشتن حجم مناسبی از ویتامین B6، روی و منیزیم، می توان به جذبی بیشتر آهن افرد مختلفی که دچار کمبود آ]ن هستند کمک کرد.

گردو: دارای منابع سرشار از ویتامین و فسفر است و به دلیل وجود مس که درون خود دارد، به جذب آهن در بدن کمک می کند.

پسته: حاوی مقدار زیادی آهن، پتاسیم و ویتامین B6 است که با مصرف کردن اون سطح هموگلوبین بهبود پیدا می کند که در نتیجه به بهبود کم خونی کمک می کند و تنها مغزی است که می تواند بدون هیچ گونه نگرانی هر مقدار از ان را مصرف کند چرا که پسته کالری زیاد بالایی ندارد.

بادام هندی: یکی از پر طرفدار ترین ترکیبات آجیل است که می توان با مصرف روزانه تعدادی از ان برای تامین آهن مورد نیاز بدن مفید واقع می شود.

کشمش:  یکی از مطلوب ترین و خوش طعم ترین نوع خشکبار است که دارای پروتئین، کلسیم، سدیم، پتاسیم، فیبر بوده و همچنین بخاطر فراوانی آهن درون خودش، مصرف آن برای رشد گلبول های قرمز و پلاکت خون بسیار مهم و مفید است که مصرف مداوم آن می تواند ما را از خطر کم خونی در امان نگه دارد و یا به بهبود و درمان آن نیز کمک کند.

انجیر: حاوی مقدار زیادی ویتامین های B۱، B۲، B۳، B۶، منگنز، سلنیم، پتاسیم و آهن است که با مصرف روزانه ۳ تا ۵ دانه انجیر خشک می توانید به افزایش تا ۲۵ درصدی هموگلوبین کمک کنید تا از ابتلا به کم خونی جلوگیری شود.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()